Thursday 15 October 2020

Dream House Part 2

Assalamualaikum blog.
Bagi salam je sebab aku sorang je yang baca ni nanti,rasanya takde viewer kot. Eh ada lagi ke orang baca blog sekarang ni Kalau korang baca tolonglah komen sekali nak tengok. huhuhuhu.

Ok sambungan our Dream House..

S&P pon dah settle. Semoga Allah permudahkan urusan rezeki kami. Amin. ni hutang tanggung sampai mati tau.. Dan semoga hutang ini tak membebankan orang lain termasuk anak anak aku nanti.

Aritu kitorang laki bini ambik peluang cuti nak pergi sign S&P ingatkan terus dapat tapi rupanya sign dulu nanti baru diorg akan bagi..tak sabar sabar kan.

Tapi kalau dah tertulis itu kita punya, Allah permudahkan segalanya kan. Kalau nak ikutkan kitorg ni memang zero knowledge pasal rumah ni. Tapi aku bersyukur. semoga ada kudrat nak kerja lagi. Kadang kadang bila fikir nak berenti kerja je, mesti teringat, aku ada rumah nak kena bayar, aku ada komitmen lain nak kena bayar. Jadi sekarang takpe kuatkan hati just cari lah mana mana yang boleh buat side income.Semoga baju baju budak yang aku jual ni ada berkatnya. Harga murah dan berbaloi kan. Kalau Allah dah tetapkan rezeki tu Insyaallah. Road tu 5 figures je ni nanti samp hujung tahun. Dapat tu pon dah best dah. boleh bagi kat parents. Sebab now kalau nak belanja tu dah ak runsing dah sebenarnya sebab kitorg secara tak langsung dah ada saving walaupon tak banyak. hihihihi

Ok lupakan pasal saving tu, Tapi pasal rumah. Kitorg dapat kunci pon dua tahun lagi, Maksudnya tahun 2022 baru dapat masuk rumah tu. Takpelah masa tu Irfan pon dah besar, and semoga urusan dia pon dipermudahkan. Kalau ada rezeki Irfan ada adik, adik pon dah besar sikit, yg ni aku selalu doa semogaa urusan anak anak ibu dipermudahkan. Semoga keluarga aku terpeliharaa, anak anak dipelihara malaikat. Amin.

So this week, 18/7/2020 nak pergi ambik S&P dan nak proses KWSP. nak keluarkan akaun 2 dan simpan dalam Irfan punya ASB. Atleast kalau ada kecemasan, kitorg boleh kuar kan bila bila masa je. Kalau dia duduk dalam KWSP tu bila je boleh keluarkan kan. Itu simpanan kita juga. Ada peluang kita keluarkan. Nanti nak renovate keluarkan lagi. Hihihihi. Insyaallah cukup utnuk rumah ku syurga ku. Nak hidup dengan family kecik aku

**********************************************************************************

Ok tetiba nak sambung sini. S&P dah ambik yeay and kwsp pon dah keluar..settlekan apa yang patut dulu.. sebab nak settlekan loan2 yang takperlu, tak banyak pon loan..api ada la sikit sikit buat dedulu, tapi memang tak banyak dah, and nak repair kete. Plan asal nak ambik kereta baru tapi ku letak tepi la untuk ambik kereta baru tu, nanti bisnes dah stabil baru ambik lain kot, habis kan je loan ni dulu sebab lagi beberapa sen je balance nya. so, kita repair je la apa yg patut. Sayang kat kereta tu sebenanrnya tapi repair sini, sana bunyi dan seterusnya. So tu yang rasa nak ambik yang lain tu. Tapi Insyaallah tak akan teruskan niat tukar kereta. Kita lenjan je dulu. Kereta cari makan tuuuu...

***********************************************************************************


Duit KWSP pon dah habis ....eh tak habis semua lah..separuh masuk dalam asb anak..biar duduk situ..kalau lama lama duduk dalam bank, aku keluarkan and guna beli yg ntah pape..especially makanan..kitorg laki bini memang banyak habis duit dekat makan weh.. memang banyak makan je. Sekarang progress rumah dah naik , dah ada dinding, ada atap, dah plaster sikit2.. insyallah akan dapat kunci dalam masa yang ditetapkan. And yang paling penting aku tak kena SCAM dengan developer. 
Sekian.

No comments:

Post a Comment